Recensie: Vol verwachting – Madeleine Kerseboom

De twee zussen Anouk en Hanne Jacobs hebben een hechte band, maar zijn compleet verschillend. Anouk vliegt de hele wereld over als purser bij KLM. Ze geniet van haar vrijheid en leeft een avontuurlijk bestaan. Hanne is al jaren samen met Bas. Ze zijn getrouwd en willen dolgraag een kindje. Maar een zwangerschap blijft uit en Hanne en Bas starten noodgedwongen met ivf.
Dan blijkt Anouk zwanger te zijn van een man met wie ze één nacht heeft doorgebracht na een feest op Mambo Beach, en de zussenband komt flink onder druk te staan. Wat moet Anouk met een zwangerschap? Wil ze het kindje eigenlijk wel houden? En kan Hanne ermee omgaan dat haar onverantwoordelijke zus wél zwanger is?(bol.com)


Na het lezen van Verleidelijk lekker en De hotdaddy list van Madelein keek ik enorm uit naar haar nieuwste boek.  De cover vind ik een plaatje. De vrouw met de blauwe  hartvormige ballon heeft iets moois en sereen, maar je vraagt je als lezer af waarom ze die ballon vasthoud. Is er iemand geboren of …?

Bij de bibliotheek reserveerde ik dit boek en begon er gelijk in toen ik hem kon ophalen. Ik vloog door de bladzijdes heen en voor ik het wist was het boek uit. Jammer! De hoofdstukken zijn precies van goede lengte, niet te lang en niet te kort.
Het onderwerp het wel of niet willen van kinderen en een niet lukkende kinderwens is in mijn leven nog even een topic, maar ik zie om mij heen steeds meer vriendinnen zwanger worden en beginnen met het starten van een gezinnetje. Dit zorgt ervoor dat het boek realistisch is. Doordat Madelein de hoofdpersonen en hun gevoelens goed weet neer te zetten is het niet moeilijk om je in de situaties van Anouk en Hanne in te leven.

Vol verwachting is een prachtig boek, met een misschien voor sommige beladen onderwerp, toch doet dit het boek niet zwaar aan en vlieg je door de bladzijdes heen. Ik heb onwijs genoten en kan dan ook niet wachten naar een volgend boek van deze schrijfster!

8.0
Vol verwachting – Madeleine Kerseboom
Uitgeverij: Marmer

E-book €9,99                 Paperback €15,99

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.