Blogtour: De dromenweefster – Cristina Caboni

Camilla heeft als kledingontwerper de ambitie om het perfecte kledingstuk te maken voor haar klanten. Op een dag krijgt ze een jurk te zien van haar overleden tante, die ze nooit gekend heeft. De oogverblindende jurk is gemaakt door de legendarische Maribelle, die bekend stond als “de dromenweefster’. Elk kledingstuk dat zij maakte, was een unieke creatie en ademde het karakter van de drager. Een inspiratiebron voor de jonge Camilla. Ze besluit aan de hand van de jurk op zoek te gaan naar het verhaal van haar tante en dat van Maribelle. Ze weet: Parijs is de plek om haar avontuur te beginnen. Hier begint Camilla’s onvergetelijke ontdekkingsreis door de romantische, kronkelende straatjes van de stad waar dromen uitkomen.(bol.com)


Door uitgeverij Xander werd ik benaderd met de vraag of ik mee wilde doen aan de blogtour rondom het nieuwste boek De dromenweefster van Cristina Caboni. Omdat dit boek op mijn verlanglijstje stond om nog te lezen deed ik mee.

De cover van het boek vind ik elegant. De mooie zachtroze jurk hangend in het raam, doet mij denken aan een romantisch tafereel, echter is niets minder waar als je eenmaal in het verhaal zit.
De hoofdstukken zijn kort en de schrijfstijl is makkelijk, hierdoor is het boek goed te volgen en vlieg je door de bladzijdes. Je leest niet alleen in het heden, maar ook kom je meer te weten over het verleden van Caterina.
Dat de vrouwen in dit boek geen makkelijk leven hebben gehad is wel  duidelijk, toch proberen ze er allemaal het beste van te maken en stralen ze moed en kracht uit. Het boek duurt misschien een tijdje voordat het op gang komt, pas in de laatste 75-100 bladzijdes zit de vaart er in en wil je meer te weten komen over het geheim van Mamy.

Het enige minpuntje aan het boek vond ik dat de namen Caterina en Camilla veel op elkaar lijken, waardoor ik de twee nog wel eens door elkaar haalde.
Wel vond ik het erg leuk dat elk hoofdstuk wordt begonnen met de uitleg van een bepaald soort stof.

De dromenweefster is een mooi en ontroerend boek over een groep sterke vrouwen. Ideaal om te lezen tijdens je vakantie!

7.0
De dromenweefster – Cristina Caboni
Uitgeverij: Xander

Bedankt uitgeverij Xander voor de deelname aan deze blogtour en het sturen van een recensie-exemplaar!
Deze blog is onderdeel van een blogtour van uitgeverij Xander, wil je zien wie er nog meer meedoen klik dan even op deze link.

Paperback 20,99
Koop bij bol.com

2 gedachtes over “Blogtour: De dromenweefster – Cristina Caboni

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.