Recensie: De studente – Tess Gerritsen & Gary Braver

Afbeeldingsresultaten voor de studente tess gerritsen ebook

Taryn Moore is jong, mooi en briljant… Waarom zou ze zelfmoord plegen? Wanneer rechercheur Frankie Loomis de fatale duik van het balkon onderzoekt, denkt ze dat er meer aan de hand is. Haar vermoedens worden versterkt na de autopsie: de studente was zwanger. Het kan reden genoeg zijn voor zelfmoord – of een motief voor moord. Voor professor Jack Dorian was Taryn de ultieme fantasie: intelligent, innemend en verboden terrein. Maar Taryn kende ook een donkere kant, een gevaarlijke kant die degenen van wie ze hield bedreigde – inclusief Jack. En nu ze dood is, zijn de problemen nog maar net begonnen.
Nadat Frankie een schat aan smerige geheimen ontdekt, vermoedt ze dat Jack de waarheid kent. Hij maakt zich schuldig aan bedrog, maar is hij in staat tot moord? (bol.com)


Via uitgeverij The House of Books ontving ik een email met hierin het persbericht over de nieuwste thriller van Tess Gerritsen in samenwerking met Gary Braver. Nu verslind ik alle boeken van Tess Gerritsen, waardoor deze zeker niet achter kon blijven. Het boek viel op de mat en ik begon er gelijk in.  De cover van dit boek is mysterieus. Het grote, in nevel gehulde schoolgebouw met een rennende vrouw ervoor. Wie is deze vrouw en waarom wil ze wegrennen van deze plek? Mijn aandacht werd getrokken.

Het verhaal begint ongeveer drie maanden voor het noodlottige ongeluk, de schrijvers nemen je mee door de ogen van alle drie de hoofdpersonen. Zo komen zowel studente Taryn, rechercheur Frankie Loomis en professor Jack aan het woord. Doordat je van alle drie leest hoe ze omgaan met de situaties kun je jezelf als lezer goed in hun gedachtes en gevoelens verplaatsen.
Jammer vond ik wel dat je duidelijk de spanning mist die ik in Gerritsen haar vorige thrillers wel duidelijk voelde. Dit zorgde ervoor dat het boek net iets minder jeu had dan ik had gehoopt.

Leuk aan dit boek vond ik wel dat je er nog iets van opsteekt. De studente Taryn is namelijk in de ban van bekende tragedies uit de literatuur zoals Romeo &Juliet en Tristan & Isolde. Doordat de schrijvers je meenemen naar de colleges die Taryn hierover volgt steek je als lezer ook nog iets op over deze bekende tragedies.

De studente kon mij niet bekoren zoals de Rizolli & Isles thrillers dat wel deden, echter blijft het een spannend, goed geschreven verhaal met een leerzaam thema! Hopelijk komt Gerritsen snel met een nieuwe Rizolli & Isles achtig boek.

7.0
De studente – Tess Gerritsen en Gary Braver
Uitgeverij: The House of Books

Bedankt uitgeverij The House of Books voor het sturen van een recensie-exemplaar!

E-book €11,99                      Paperback €22,99

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.