Recensie: Expeditie Verraad – Liza Sips

20160801_172942Pippa is ‘on top of the world’: acteerde ze eerder in een soapserie, nu is ze presentatrice bij dé tienerzender van Nederland. En dan heeft ze ook nog eens een relatie met Dylan Dekker, de populairste zanger van dit moment! Maar het geluk is van korte duur: Pippa verliest haar baan en Dylan heeft nauwelijks tijd voor haar, maar wel voor ene Stella. Wanneer Pippa gevraagd wordt voor de nieuwe realityserie ‘Expeditie Verraad’, grijpt ze haar kans. Tijdens de opnames komt ze oog in oog te staan met een jongen die ze nog niet vergeten is… en blijkt dat niets is wat het lijkt (bol.com)

Pippa is het nieuwe veel belovende talent. Eerder schitterde ze in een goedlopende soapserie, en nu is ze presentatrice bij de best bekeken tienerzender van Nederland. Dit presenteert ze samen met de populairste zanger en vriendje Dylan Dekker. Maar het geluk kent ook zijn keerzijden, wanneer Pippa haar baan verlies heeft haar vriendje Dylan door zijn drukke schema nauwelijks nog tijd voor haar. Echter, wanneer Pippa zijn telefoon bekijkt heeft hij zeeën van tijd voor ene Stella. Als Pippa gevraagd wordt om mee te doen aan een nieuw programma ‘Expeditie verraad’ dat wordt opgenomen op het altijd zonnige Bali twijfelt ze geen moment. Als ze tijdens de opnames een nieuwe deelnemer bekend wordt gemaakt, komt Pippa oog in oog te staan met een jongen uit haar verleden. Wat gebeurt er tussen de twee jongeren op het zonnige en tropische eiland?

Yes het nieuwe boek van Liza Sips is er. Ze neemt je mee in weer een kijkje achter de schermen bij bekend Nederland. Een jaar geleden las ik Soapsop, van dit boek heb ik genoten. De karakters Pippa en Dylan komen weer voor in het vervolg, echter hoef je niet per se het vorige boek te lezen om Expeditie verraad te snappen. De cover van het boek is heerlijke zomers en trekt aan tot lezen.
De schrijfstijl is vlot en door de korte hoofdstukken ben je snel door het boek heen. Daarnaast is het ontzettend leuk om te lezen hoe het er bij het nieuwe realityprogramma aan toe gaat, het lijkt waanzinnig veel op Expeditie Robbinson en WIDM. Ik heb meerdere keren gedacht dat ik wist wie de verrader was in het spel, maar Liza weet je steeds weer op het verkeerde been te zetten. En tot het eind bleef het dan voor mij ook een verrassing. Een heerlijk, verfrissend boek om te verlangen naar de zomer!

7.5
Expeditie verraad  – Liza Sips
Uitgeverij: De Fontein