Recensie: Liever verliefd – Sophie Kinsella

Na een datingappfiasco onderbreekt Ava haar zoektocht naar de ware en reist ze vastberaden om haar boek af te maken naar een Italiaans toevluchtsoord voor schrijvers. De schrijversretraite is de ideale plek om te ontsnappen, ze mag niet eens haar echte naam gebruiken. Als ‘Aria’ ontmoet ze ‘Dutch’, een man die te mooi lijkt om waar te zijn. Ze duiken halsoverkop in een relatie, omringd door het azuurblauwe water van de Mediterrane kust. Maar dan moeten hun echte identiteiten, Ava en Matt, terugkeren naar Londen. Terwijl de fantasie uit elkaar spat, ontdekken ze hoe verschillend hun leven is…(bol.com)

De nieuwste Sophie Kinsella moest ik lezen. Ik ben namelijk onwijs fan van de shopaholic serie en heb deze echt stukgelezen. Het boek valt gelijk op door de diepblauwe kleur met de witte letters die hierdoor extra goed uitkomen. Op de cover zijn Matt en Ava met het eigenwijze hondje Harold te zien. Niet heel bijzonder, waardoor het perfect bij het verhaal past.

Het verhaal is vlot en grappig. Meerdere malen heb ik hardop moeten lachen om de stuntelige pogingen van Ava om te blijven geloven in ideale, romantische liefde. Er komen flink wat personages voorbij in dit verhaal, maar allemaal zijn ze zo goed uitgewerkt dat het het boek alleen maar ten goede komt. Wat een geweldige hechte vriendengroepen hebben Matt en Ava.
In het verhaal gebeuren hilarische taferelen zoals de naaktsauna bij de ouders van Matt. Ik heb flink gelachen. Echter zijn er ook een aantal momenten waarop ik dacht ‘nu wordt het wat onrealistische of overdreven’, waardoor ik even afhaakte. Voor mij blijft de shopaholic-serie met chaotische Becky toch echt niet te evenaren!

Liever verliefd is een humoristische, vlot geschreven, luchtige chicklit, waarbij er met momenten een grote glimlach op mijn gezicht getoverd werd!

7.0
Liever verliefd – Sophie Kinsella