Recensie: Welkom bij hotel Flanagans – Asa Hellberg

Het is een ramp om geen uitnodiging te krijgen voor de uitbundige feesten van Linda Lansing, de baas van Hotel Flanagans. Maar Linda voelt zich niet altijd thuis in deze wereld. In haar hart is ze nog steeds een eenvoudig meisje uit een klein dorp, en als ongetrouwde, alleenstaande hoteleigenaresse heeft ze het niet makkelijk. Er zijn inmiddels jaren verstreken sinds ze het hotel van haar vader erfde, maar Linda is nog steeds verwikkeld in een bittere machtsstrijd met haar arrogante neven, die zichzelf als veel geschiktere eigenaren van Flanagans zien. Ze is klaar om te vechten voor het levenswerk van haar vader, maar vraagt zich heimelijk af hoeveel ze bereid is op te geven. Is dit het allemaal wel waard? (Bol.com)

Welkom bij hotel Flanagans is het eerste deel in een serie over het hotelleven bij de Londense High society. Toen ik dit boek in de catalogus van uitgeverij Xander zag staan was ik hier erg benieuwd naar. Niet veel later lag het boek op de mat. De cover van het boek straalt luxe uit. Precies wat ik verwacht als ik naar een duur hotel in hartje Londen zou gaan!

Het verhaal leest vlot en is makkelijk te volgen. Je leest het verhaal vanuit het perspectief van Linda Lansing, die na het overlijden van haar vader het hotel moet gaan runnen zonder enige ervaring en met neefjes op de loer die niets liever willen dat het hotel overnemen.

Doordat de schrijfster de personages goed neerzet heb je al snel een band met ze en komen ze tot leven. Hier alleen het hoofdpersoon Linda, ook de bijrollen zijn zo neergezet. Doordat je wisselt tussen verschillende verhaal en tijdslijnen is het verhaal geen moment saai of voorspelbaar. De stijl die wordt neergezet en door de duidelijke beschrijving van de omgeving, lijkt het alsof je als lezer zelf in het hotel rondloopt.

Welkom bij hotel Flanagans ademt allure en stijl uit. Het eerste deel in deze trilogie zorgt voor de nodige ontspannen leesuurtjes!

7.5
Welkom bij hotel Flanagans – Asa Hellberg