Recensie: Vogeleiland – Marion Pauw

Wat is er gebeurd met Marianne? Op haar vijftiende liep ze van huis weg om nooit meer iets van zich te laten horen. Jaren later kampt haar zusje Nicole nog steeds met het trauma van haar verdwijning. Ze besluit om alles achter zich te laten en naar Spanje te verhuizen. Maar ook daar kan ze niet aan het verleden ontsnappen. Een bijzondere verschijning doet de hoop dat haar zus nog leeft oplaaien en leidt haar naar het onbewoonde Vogeleiland (bol.com)

De cover van dit boek staart je aan, letterlijk! Op de cover is namelijk het gezicht afgebeeld van een vrouw die je vanaf de cover recht aanstaart. Ook zie je het vogeleiland vanaf een afstandje in het water rusten op de cover. Let erop dat het boek daarnaast ook nog eens spierwit is en de afbeelding in het knalrood is afgebeeld. Dit maakt dat het van de cover knalt en je er dus niet meer omheen kunt kijken.

Het boek is opgedeeld tussen verschillende hoofdpersonen die elk hun eigen hoofdstuk hebben. Zo kom je alles te weten over Berend, Pup en Nicole. Als je veel actie verwacht is dit misschien niet jouw soort boek. Het boek staat namelijk bol van onderhuidse spanningen, hierdoor is het een perfecte literaire thriller.

De schrijfstijl is vlot en gemakkelijk. In korte hoofdstukken neemt het boek je volledig in beslag. De omgeving van vogeleiland wordt mooi omschreven, je kan als lezer goed inbeelden hoe de ondergrondse woning en de omgeving op het eiland eruit gezien moet hebben. Ik zou me dan ook goed kunnen voorstellen dat dit boek nog eens verfilmt gaat worden.

Vogeleiland is een prachtig, vlot geschreven thriller die onder je huid kruipt en je niet meer loslaat.

7.5
Vogeleiland – Marion Pauw