Recensie: Ibiza club – Linda van Rijn

Rosa van Leeuwen, beter bekend als dj RedLion, heeft op haar dertigste bereikt waar anderen alleen maar van kunnen dromen. Haar muziek is meer dan succesvol, haar agenda staat standaard volgeboekt met optredens in de grote clubs van Ibiza en ze bezit een enorme villa op het eiland, waar ze sinds een paar jaar woont. Ook al kan ze haar leven makkelijk laten draaien om exclusieve feesten en peperdure champagne, toch kiest Rosa er liever voor wat meer op de achtergrond te blijven. Ze is dol op haar werk, maar besteedt haar vrije tijd het liefst aan haar zoontje Xavier van vier jaar. Met de vader van Xavier is ze niet meer samen, maar ze heeft inmiddels nieuw geluk gevonden bij Timo, een Nederlander die ook al jaren op Ibiza woont en die eigenaar is van een succesvolle club.

Maar dan zet een onverwachte gebeurtenis haar leven op scherp. Rosa begint zich af te vragen of ze Timo wel echt goed kent en of ze samen verder kunnen. En wie is de afzender van de onheilspellende berichten die ze krijgt? Wanneer ook Xavier betrokken wordt in de dreigementen, is er geen tijd meer te verliezen en zal de dader gevonden moeten worden. Maar hoe meer Rosa ontdekt, hoe meer zich de vraag opdringt of ze wel de juiste personen in vertrouwen neemt…(bol.com)

Er is weer een nieuwe zomerthriller van Linda van Rijn,  en zoals we gewend zijn speelt het boek zich af in een bekende stad. Deze keer speelt het boek zich af in zoals de titel al doet vermoeden het zonnige Spaanse Ibiza. De cover van dit boek vind ik niet heel spectaculair. Men ziet een vrouw in een witte zomerjurk uitkijkend op de misschien wel de bekendste rots van Ibiza Es Vedra. Het groept bij mij niet gelijk een spanning op, na het zien van deze cover.

Het verhaal is zoals altijd luchtig en simpel, waardoor je als lezer gemakkelijk door de hoofdstukken gaat. Deze zijn vind ik vrij lang, waardoor je het boek moeilijk even tussendoor weg kan leggen. Daarnaast duurt het lang voor er echt spanning in het boek komt, dit is pas enkele hoofdstukken voor het einde van het verhaal. Jammer!

Wel weet van Rijn de omgeving goed neer te zetten. Ibiza is het partyeiland bij uitstek en dit laat ze duidelijk zien door de feestjes en het wilde nachtleven van DJ RedLion te combineren met veel zon en strand.
De volgende thriller Bloedkoraal is inmiddels al uit en toch ben ik wederom benieuwd naar ook deze zomerse literaire thriller.

Ibiza club is een simpele, luchtige summerread.  Ideaal voor een aantal uurtjes vermaak. =

5.5