Recensie: Good Girls – Sara Shepard

Mackenzie, Ava, Caitlin, Julie en Parker hebben een aantal niet zo nette dingen gedaan. Maar hoewel ze het allemaal hadden over het vermoorden van de rijke pestkop Nolan Hotchkiss, hebben ze het niet echt gedaan. Het is gewoon toeval dat Nolan precies stierf zoals zij het hadden gepland… toch? Maar ze fantaseerden niet alleen over het vermoorden van Nolan. Wanneer iemand anders die zij genoemd hebben sterft, vragen de meisjes zich af of ze worden gevolgd. Of zijn zij het volgende doelwit van de moordenaar? (bol.com)

The good girls is het tweede en helaas laatste deel in de perfectionists serie. Het eerste boek las ik vorige zomer, en ik kon niet wachten op het tweede deel. Benieuwd naar hoe het verhaal af zou lopen. De cover is knalroze en springt er daardoor gelijk uit.

Doordat je in het tweede boek valt in de gebeurtenissen die in het eerste boek zijn gebeurt, het is zeker aan te raden om eerst het eerste deel, the perfectionists te lezen. Ook in het tweede deel weet Sara Shepard de spanning goed op te bouwen. Tot het eind zit je als lezer op het puntje van je stoel en blijf je verbaast achter wanneer je de laatste bladzijdes omslaat.

De vijf meiden, Mackenzie, Ava, Caitlin, Julie en Parker, hebben elk hun eigen hoofdstukken, waar je als lezer tussen wisselt. Je leert door deze wisseling veel over de verschillende personages en hoe ze tegen de dood van hun rivaal Nolan aankijken. Doordat de meiden elk hun eigen standpunt innemen, zie je soms gebeurtenissen door meerdere ogen van de verschillende personages, dit maakt dat je jezelf als lezer goed kunt inleven in de situaties.
Het eind is werkelijk verbluffend, iets wat ik totaal niet zag aankomen. Heel knap gedaan door de schrijfster.

The good girls is een heerlijk, verbluffend, tweede deel in the perfectionists serie waarin een high school drama de hoofdrol speelt! Genieten geblazen als je het mij vraagt.

7.0