Recensie: De ware – John Marrs

Een eenvoudige DNA-test is genoeg om jouw perfecte partner te vinden. Het bedrijf Match Your DNA kondigde aan het gen te hebben gevonden dat ons verbindt met onze zielsverwant. Sindsdien zijn miljoenen mensen gematcht. Maar de ontdekking leidt ook tot talloze verbroken relaties en ideeën over daten, romantiek en liefde zijn totaal veranderd. Nu krijgen vijf totaal verschillende mensen het bericht dat ze een match hebben. Ze staan op het punt de ware te ontmoeten. Maar niet iedereen zal nog lang en gelukkig leven. Zelfs zielsverwanten hebben geheimen, en sommige zijn schokkender dan je denkt… (bol.com)

De cover van De ware is misschien wat simpel, het doet zeker geen afbreuk op het verhaal. Want man dat was spannend!
In het boek komen vijf hoofdpersonen aan bod, elk persoon geeft afwisselend een inkijkje in zijn of haar leven. In het begin moest ik even wennen aan de hoeveelheid personen, maar de personages zijn zo goed uitgewerkt, hierdoor krijg je met elk van hen een band. De hoofdstukken zijn kort en worden goed aangeduid door de naam van de hoofdpersoon. Hierdoor is het duidelijk over wie het gaat.

In het begin had ik niet zo door dat het om een datingsite ging, dit duurde toch enkele hoofdstukken. Door verrassende plotwendingen in het verhaal, zorgt John Marrs ervoor dat je door wil lezen. Als lezer denk je misschien dat het wat zoetsappig zal zijn door het thema liefde en datingsites maar niets is minder waar, daar kwam ik op het eind wel achter.

De ware is een  thriller die mij enkele slapeloze nachten heeft bezorgd. Als je er in begint wil je hem in één ruk uitlezen!

7.5
De ware – John Marrs