Recensie: De trip – Nathalie Pagie

Journalisten Tara Linders en Diego Martinez zijn op Hawaï voor de tv-opnames van het extreme adventure-programma De Trip. Tara doet verslag voor dagblad De Dageraad en Diego werkt er als redacteur. Als een van de kandidaten gewond uitvalt, grijpt Diego zijn kans en springt in. Terwijl hij zich aan de levensgevaarlijke challenges waagt, komt Tara op het spoor van een commune, met aan het hoofd de excentrieke Cassandra. De communeleden zijn volledig in de ban van deze vrouw en als zij meer lijkt te weten over Tara’s pijnlijke verleden, wordt ook Tara’s nieuwsgierigheid gewekt. Plots dreigt de Mauna Loa-vulkaan, de grootste ter wereld, eerder tot uitbarsting te komen dan werd voorspeld en moet iedereen het eiland verlaten. Maar juist dan wordt een van de communeleden dood aangetroffen en blijkt Cassandra spoorloos. Wat heeft zij te verbergen? Tara en Diego blijven op het eiland om in een race tegen de klok en met gevaar voor eigen leven de waarheid te achterhalen. (bol.com)

Yes, weer een bloedstollende nieuwe thriller over Tara en Diego. Dat beloofde veel goeds toen ik aan het boek begon.
De cover van het boek neemt ons mee naar het zonnige Hawai waar het tv-programma de trip zich afspeelt. Door de rokende vulkaan op de achtergrond lijkt het zonnige plaatje iets minder zonnig dan het in werkelijk moet voorstellen.

De schrijfstijl is zoals we gewend zijn van Nathalie Pagie vlot en snel. Hierdoor leest het boek gemakkelijk weg. Ondanks dat het inmiddels het vierde boek is waar Tara en Diego samen op avontuur gaan kunnen de boeken goed apart van elkaar gelezen worden. Echter is het wel het leukst als je ze na elkaar leest, zo kom je stiekem toch meer te weten over Tara en Diego en ga je van de hoofdpersonen houden.

De spanning wordt hoog gehouden, doordat Tara en Diego elk bezig zijn hun eigen hachje te redden. Zo is Tara volledig geobsedeerd door natuurgenezers Cassandra en probeert Diego zich staande te houden in de tv-serie De trip. En of dit alles al niet spannend genoeg is hangt er ook nog een dreigende vulkaan uitbarsting boven de hoofden van Tara en Diego.

De trip is ideaal boek voor als je op zoek bent naar een luchtige read. Door de cliffhangers wordt het boek niet saai en kan je het geen moment wegleggen. Hierdoor was het boek binnen no-time uit! Ik kijk dan ook erg uit naar haar volgende Tara en Diego boek!

7.5
De trip – Nathalie Pagie

E-book 9,99           Paperback 12,99