Recensie: The perfectionists – Sara Shepard

Mackenzie, Ava, Julie, Caitlin en Parker lijken op het eerste gezicht niet veel gemeenschappelijk te hebben. Ze hebben elk hun eigen vrienden, drama’s en doelen. Maar ze delen wel één ding: hun intense haat voor Nolan Hotchkiss. Nolan heeft het leven van veel studenten geruïneerd, en ze vinden dat hij moet boeten voor wat hij gedaan heeft. Ze bedenken de perfecte moord – een hypothetische moord, natuurlijk. Het is slechts fictie… totdat hun wens werkelijkheid is geworden. Nolan is vermoord, precies zoals ze hadden gepland. Maar zij hebben het niet gedaan. Dus wie dan wel? (bol.com)

Via uitgeverij Moon ontving ik het persbericht van The Perfectionists en als groot fan van pretty little liars kon ik natuurlijk geen nee zeggen tegen dit boek. De cover laat een aantal van de meiden van PLL zien, maar schijn bedriegt want het boek gaat over vijf totaal verschillende meiden. Mocht je haar eerdere pretty little liars serie gemist hebben, dan geeft dit niks haar nieuwste boek is ook te lezen zonder dat je hiermee bekend bent.

Eenmaal in het boek begonnen las het als een trein. Je wordt meegezogen in spanning rondom de dood van hunk Nolan Hotchkiss, de populairste jongen van Beacon Heights.  De vijf meiden te hebben elk hun eigen geheimen, waar je als lezers langzaam aan steeds een beetje meer achter komt. Elke keer verrast Sara Shepard je weer met nieuwe geheimen en ontknopingen, waardoor je het boek niet meer neer wilt leggen en het wel uit moet lezen!

De hoofdstukken zijn overzichtelijk en elk van de vijf personages komt steeds opnieuw aan de buurt in een hoofdstuk, echter vallen de verhaallijnen zo mooi samen dat de geheimen en ontknopingen tot een mooi hoogtepunt komen. Echter vond ik het einde van het boek een beetje jammer, want dit is een open einde…. Hopelijk komen er snel meer boeken uit in deze serie?!

The perfectionists  is een heerlijke spannende young adult serie waarbij de geheimen en problemen van de vijf meiden zich opstapelen en tot een hoogtepunt komen, waardoor je snel verder wil in de serie. Ik kon alleen maar doorlezen in de hoop dat ik erachter zou komen wie Nolan toch vermoord zou hebben….

7.5
The perfectionists – Sara Shepard
Uitgeverij: Moon