Recensie: Kom je spelen? – M.J. Arlidge

Chicago wordt opgeschrikt door de moord op twee jonge twintigers, beiden zijn gruwelijk verminkt. Er wordt al snel gedacht aan een seriemoordenaar. De politie heeft grote moeite om erachter te komen wie de dader is. Hij is berekenend en gaat erg zorgvuldig te werk. Het enige verband tussen de twee moorden is een jonge vrouw, Cassie. Zij beweert dat ze voorafgaand aan de moorden al wist wanneer deze zouden plaatsvinden.

Vanaf het moment dat Adam Brandt Cassie op het politie-bureau ontmoet, is hij door haar gefascineerd. Alles wat zij hem vertelt, maakt dat hij twijfelt aan zijn deskundigheid. Dan loopt Cassie naar buiten, knoopt een sjaal voor haar ogen en steekt blind de straat over, dwars door het verkeer. Als hij haar na afloop vraagt waarom ze niet bang was te verongelukken, antwoordt ze: “Omdat jij mij zal doden.’ (bol.com)

Toen ik dit boek zag dat ik wauw wat een dikke pil, dat ga ik nooit uitlezen. Echter in het boek begonnen kon ik het niet meer naast mij neerleggen en heeft het enkele slapeloze nachten veroorzaakt!  De cover van het boek vind ik wat minder aantrekkelijk, het past in mijn ogen niet zo goed bij het verhaal.

Het verhaal is opgedeeld in kleine hoofdstukken, waardoor je door het boek heen vliegt. Elke keer dacht ik nog een hoofdstukje en zo waren er voor ik het wist 5 a 6 doorheen. Vanaf het prille begin houdt de schrijver je in zijn greep en de zoektocht naar de moordlustige dader blijft dan ook tot het eind bloedstollend spannend. Er wordt ook vooral niet geschroomd om vieze en huiveringwekkende details te beschrijven, dit maakte het boek voor mij nog een beetje extra spannend!

De hoofdpersonen in het verhaal Cassie en Adam zijn goed uitgewerkt en de gave waarover Cassie beschikt komt mooi tot zijn recht. Wat een ellende wat de hoofdrolspelers met zich mee dragen.

Kom je spelen is een is een boek waar je voor gewaarschuwd moet worden, want om in dit boek te beginnen heb je ten eerste  een sterke maag nodig en ten twee een tijdje vrij hebben want eenmaal begonnen in dit boek leg je het niet meer weg. Ik vond het werkelijk een onwijs goede en retespannende thriller. Door dit boek ben ik enorm benieuwd naar de Helen Grace serie!

9.0
Kom je spelen? – M.J. Arlidge

E-book 12,99         Paperback 19,99