Recensie: De Gynaecoloog – Saskia van Mieghem

Wanneer Charlotte in het ziekenhuis wakker wordt na wat in eerste instantie een kleine ingreep zou zijn, krijgt ze de schrik van haar leven. Zonder enig overleg is haar baarmoeder verwijderd. De reden is vooralsnog aannemelijk, totdat blijkt dat haar baarmoeder nooit is terechtgekomen in het laboratorium voor pathologisch onderzoek. Gynaecoloog Iris, die de operatie heeft verricht, beweert dat het laboratorium een fout heeft gemaakt. Charlotte is niet overtuigd en gaat samen met haar vriendin Manon, die ook werkzaam is in het ziekenhuis als gynaecoloog, op onderzoek uit. Ze komen erachter dat er meerdere baarmoeders zijn verdwenen tijdens operaties die Iris heeft verricht. Charlotte en Manon starten – niet zonder gevaar – een eigen onderzoek. Wie waren Iris haar patiënten? Wat gebeurde er met de verwijderde baarmoeders? Wie zit hierachter? Als er een gruwelijke moord plaatsvindt is er geen weg meer terug en zal Charlotte alles op alles zetten om de waarheid aan het licht te brengen.(bol.com)

Een bezoek aan de gynaecoloog zal nooit meer het zelfde zijn na het lezen van dit boek. Het verhaal is op een fijne en vlotte manier geschreven. Hierdoor vloog ik door het boek heen!
Als lezer wordt je een aantal keer op het spoor gezet van de baarmoederdief. Echter zorgt de schrijfster er voor dat je op het verkeerde been wordt gezet. De verbazing is dan ook groot als je het slot leest.

Het verhaal wordt beeldend beschreven, vooral de wrede moord op een vriendin en de onnodige operaties die op onschuldige vrouwen worden uitgevoerd maken het verhaal levendig. Je waant je dan ook snel in de wandelgangen van het ziekenhuis. Ik ben fan van dit genre! Saskia van Mieghem heeft dan ook een goed en spannend verhaal neer gezet. Een klein minpuntje vind ik de cover, deze is misschien wat simpeltjes….

6.0
De gynaecoloog – Saskia van Mieghem
Uitgeverij: Aquazz