Recensie: Bestemming Bonaire – Linda van Rijn

Saar en haar vriend Niek hebben een grote teleurstelling te verwerken gekregen: hun vurige kinderwens zal onvervuld blijven. In een opwelling boeken ze een vakantie naar Bonaire. Ze willen even eruit, weg van het Nederlandse winterweer, bijkomen en elkaar weer vinden. Het Caribische eiland met zijn prachtige stranden en altijd schijnende zon lijkt daarvoor de perfecte plek. Als ze ook nog een Nederlands stel ontmoeten met wie het meteen klikt, hebben ze een topvakantie.
Terwijl Saar en Niek genieten van de zon, is op Bonaire de Nederlander Patrick Koelstra vermist geraakt. De politie staat voor een raadsel: Patrick is na een strandfeest zomaar van de aardbodem verdwenen. Door een ongelukkig toeval kruist de zaak van de vermissing de vakantie van Saar en Niek, die daarna een stuk minder onbezorgd is. Saar krijgt de schrik van haar leven te verwerken en langzaamaan ontvouwt zich een nachtmerrie waarin ze alle grip lijkt kwijt te raken.(bol.com)

Een nieuwe Linda van Rijn. De cover van het boek doet je verlangen naar de warme zomerdagen die achter ons liggen. Door de kou in NL verlang je net als Saar en Niek naar een vakantie om even te vergeten wat er achter hun ligt. Je valt namelijk bij het lezen van dit boek gelijk met je neus in een vervelende situatie. De twee geliefde zijn al langere tijd bezig om kinderen te krijgen maar echter wil dit niet lukken. Ze horen bij een doktersafspraak dat deze wens nooit zal uitkomen. Om dit alles even te vergeten boeken ze een vakantie naar een zomers oord. Van Rijn neemt je mee naar de Caribische eilanden.

De schrijfstijl is vlot en snel zoals we gewend zijn van Van Rijn. Ze weet de sfeer van het eiland en de mensen goed neer te zetten. Echter vond ik de spanning wat echter blijven en met de laatste paar bladzijdes kwam deze een beetje op gang. Waardoor de laatste paar hoofdstukken in snel tempo uit zijn. Ik vond Bestemming Bonaire niet het beste boek, maar zeker ook geen tegenvaller.

Bestemming Bonaire is een heerlijk boek om je tijdens de koude dagen te doen opwarmen aan de stralen van de Caribische zon.

6.5
Bestemming Bonaire –  Linda van Rijn