Recensie: Wanneer kun je beginnen – Beck Dorey-Stein

Beck is 25 wanneer ze in 2012 per ongeluk in het Witte Huis belandt. Ze is net in Washington DC komen wonen en probeert zo goed en zo kwaad als het gaat rond te komen. Tot ze op een dag online een vacature vindt die – funny story – een vacature blijkt voor stenograaf in het Witte Huis. Van de een op de andere dag maakt ze onderdeel uit van het eliteteam dat de president overal volgt, met een vast plekje in Air Force One. Het Witte Huis omvat een compleet nieuwe wereld vol glamour, drama, intriges en protocollen, maar het blijkt ook gewoon een kantoor, met leuke en minder leuke collega’s. Beck beschrijft hoe ze de hele entourage leert kennen van Barack Obama, vriendschappen sluit en ook nog eens verliefd wordt op de rechterhand van de president die, net als zij, al bezet is (bol.com)

Wanneer kun je beginnen is een boek waar ik al benieuwd naar was zodra ik het in de najaarscatalogus van uitgeverij de Boekerij zag staan. Door de verhalen van Beck leer je de ins en outs van het Witte huis ten tijde van Obama kennen. Je vliegt mee met de Air Force One om op vakantie te gaan naar martha’s vineyard of op bezoek in cuba. Niet alleen leer je het leven van en stenograaf in het Witte Huis kennen ook leer je Beck’s haar turbulente liefdesleven beter kennen. Ze is veel op pad en dit lijdt er dan ook flink onder.  Niet alleen is het kommer en kwel, ook ontstaan er mooie en hechte vriendschappen door de jaren heen.

Het boek bestaat uit vijf bedrijven die elk staan voor één jaar waarin Beck voor Obama heeft gewerkt. Het verhaal is vlot geschreven en heeft ook voldoende humor om ervoor te zorgen dat het niet te saai en langdradig wordt. Voor wie geinteresseerd is in alle ins en outs van het Witte Huis is dit boek zeker een leuke aanrader.

7.0
Wanneer kun je beginnen – Beck Dorey-Stein

E-book 12,99     Paperback 19,99