Recensie: Tegenstroom – Jackie van Laren

Martin Freriks is zijn hele leven al verliefd op Elodie Rombouts, het mooiste meisje van school. Ze is model geworden, loopt shows voor Victoria’s Secret en woont in New York. Hij liet haar ooit gaan voor Gwen – maar heeft haar nooit kunnen vergeten. Intussen staat zijn relatie met Gwen onder spanning. Hij gaat een weekendje naar het eiland, waar zijn zus Wende het nieuwe seizoen in wil luiden met een groot feest in strandtent Grote Vis. Wanneer zij voorstelt om Elodie voor het feest uit te nodigen, komt Martins jeugdliefde ineens wel heel dichtbij. Elodie is niet de enige oude vlam die het stof doet opwaaien. Vincent is dolverliefd op Milena, maar dan staat ineens zijn oude vriendin Mandy voor zijn neus, die hem maar niet kan vergeten. Ze is diep gekwetst dat hij nu wél serieus is met een ander meisje. Voor Mandy lijkt Vincent de ware, maar soms komt liefde uit een onverwachte hoek… (bol.com)

Het helaas al weer laatste deel in de Eilanddliefde-serie van Jackie van Laren. Met een jammerig gevoel begon ik aan het laatste deel, want van deze serie heb ik genoten!
Ook Tegenstroom las als een trein en wat was het weer heerlijk om de vertrouwde personages beter te leren kennen. Dit keer draait het boek vooral om Martin, Wende’s broer. Leuk om het verhaal ook eens vanuit het mannelijk perspectief te lezen. Daarnaast is het leuk, want Martin speelde in de vorige delen een klein rolletje, waardoor het nu interessant is om meer over zijn niet altijd makkelijke liefdesleven te weten te komen.
Het verhaal was misschien een klein beetje voorspelbaar, maar dat maakte het verhaal niet minder fijn om te lezen. Ik heb er werkelijk weer met elke bladzijde van genoten en vond het erg jammer dat het boek uit was.

Ik kan niet wachten op het nieuwe boek van Jackie van Laren De meisjesmagneet dat uitkomt in januari 2019.

7.0
Tegenstroom  #eilandliefde4 – Jackie van Laren