Recensie: Springvloed – Jackie van Laren

Mayke Ferwerda is een jonge vrouw die geboren is op het eiland, en die als een van de weinigen van haar leeftijdgenoten heel zeker weet dat ze er ook wil blijven wonen en er haar leven wil opbouwen. Maar zo veel werk is er niet, en zie maar eens een leuke partner te vinden die hetzelfde over de toekomst denkt… Gelukkig is ze al een heel eind op weg met haar plannen: ze heeft als kok bij Grote Vis, de enige strandtent van het eiland, de leukste baan die ze zich kan voorstellen. En ze heeft een vriendje, al is hij volgens haar ouders misschien niet helemaal een ideale schoonzoon. Het enige wat haar danig irriteert is het feit dat de strandtent van een dreigend faillissement gered is door Cam, een losbollige surfer uit een deftig gezin met veel te veel geld. Gelukkig heeft ze haar baan nog, maar nu hangt die arrogante kwal de hele tijd rond op haar werk. Hij is zelfs min of meer haar baas! Of is hij misschien toch minder onuitstaanbaar dan hij op het eerste gezicht lijkt?(bol.com)

Het derde deel in de eilandliefde-serie ligt in de winkels. En man wat heb ik hier weer van genoten. Ook in dit deel leer je weer twee andere personen uit de eerdere twee delen beter kennen. Deze keer leren we kok Mayke en Cam beter kennen. Ook komen de andere hoofdpersonen zoals Vinnie, Milena, Axel en Wende genoeg aan bod en weet je hoe het met ze vergaat. In het derde deel van de serie komen veel actualiteiten tevoorschijn. Zo hebben ze het over de bitcoin en delen ze liedjes op Spotify.
Ook tijdens dit boek leef je weer mee met de hoofdpersonen, in dit geval leef je vooral mee met Mayke. De omgeving is weer heerlijk beelden beschreven, waardoor ik mij dan ook letterlijk waan in de grote Vis. Afgelopen zomer was ik op Texel en kon mij dan ook goed inbeelden hoe de grote vis aan het strand eruit had moeten zien.
Het boek is een echte feelgood roman, waardoor je door de bladzijdes heen vliegt! Ik ben dan ook erg benieuwd geworden naar het laatste deel Tegenstroom

8.5
Springvloed – Jackie van Laren