Recensie: Casa Ibiza – Linda van Rijn

In het familiehuis op Ibiza vindt Anna een onbekende ketting. Is dit het spoor naar de nooit opgeloste dood van haar zusje…
Als niet lang na haar moeder ook de vader van Anna de Kee overlijdt, moeten zij en haar broer beslissen wat ze met de mooie vakantievilla van hun ouders op Ibiza doen. Anna besluit erheen te gaan om het huis klaar te maken voor de verhuur. Terwijl haar ex hun zoontje een week meeneemt naar Texel, gaat Anna met haar beste vriendin Ciska naar het eiland waar ze zo veel herinneringen heeft. Ze zijn druk met het huis, maar nemen ook de tijd voor de heerlijke strandjes, het lekkere eten en natuurlijk de feesten op Ibiza. Tijdens het opruimen vindt Anna een ketting die ze niet kent. Die blijkt van Yara te zijn, haar zusje dat op haar negende verdronk in het zwembad van het vakantiehuis. De vondst brengt een stroom herinneringen teweeg en Anna zit ineens met vragen, die ze niet meer aan haar ouders kan stellen. In plaats daarvan komt ze terecht bij een oud-politieman die destijds betrokken was bij het onderzoek. Maar waar ze eigenlijk hoopt op geruststelling en antwoorden, leidt een serie vreemde gebeurtenissen alleen maar tot meer vragen.(bol.com)

De nieuwste zomerthriller van Linda van Rijn genaamd Casa Ibiza ligt in de nederlandse boekhandel en zoals gewoonlijk wordt ik enorm aangetrokken tot de cover van de boeken van van Rijn. De zomerse uitstralingen geven mij een heerlijk zomerse gevoel, waardoor ik het boek wel moet oppakken op te lezen.
Echter vond ik deze zomerse thriller wat traag op gang komen. Eerst schets het boek een goed beeld van de omgeving waarin de thriller zich afspeelt, namelijk het zonnige Ibiza. En kom je meer te weten over het verleden van Anna en haar overleden zusje Yara.

Het boek leest zoals alle boeken van Linda van Rijn lekker weg en is dus een ideale zomerse thriller. Het verhaal is ondanks het simpele taalgebruik,vlot geschreven. Ondanks dat in het begin van het boek de spanning ver te zoeken is, word je aan het eind van het verhaal meegezogen in de spanning rondom de zoekactie van Anna naar de waarheid over haar zusje Yara. Je leest door omdat je perse wil weten wat er nou werkelijk gebeurd is. Een minpuntje vond ik dat het verhaal heel abrupt ophoudt en je niet te weten komt hoe het met bepaalde personen in het boek afloopt. Dat is jammer, had nog meer toevoeging en verdieping kunnen gegeven aan het verhaal. Desalniettemin heeft dit boek mij wat uurtje leesplezier opgeleverd.

Nog een leuk nieuwtje uitgeverij Marmer maakte bekend dat 6 juli er nog een zomerthriller van Van Rijn wordt uitgeven met de titel Zomernacht.  Ik kijk er naar uit!

6.5
Casa Ibiza – Linda van Rijn