Recensie: Waar ik ga – Gayle Forman

Op het moment dat Freya haar stem verliest tijdens het opnemen van haar debuutalbum, wil Harun weglopen met de jongen van wie hij houdt en komt Nathaniel na een familietragedie aan in New York. De drie ontmoeten elkaar in Central Park waarna hun wegen niet meer scheiden. Door beetje bij beetje delen van hun verleden aan elkaar te onthullen, proberen ze samen de weg terug naar zichzelf te vinden.(bol.com)

Wauw, wat is de cover van dit boek een plaatje zo met de skyline van New York op de achtergrond. Waar ik ga is het eerste boek dat ik lees van schrijfster Gayle Forman en zeker niet het laatste. De schrijfstijl is erg fijn en ondanks dat het verhaal door drie verschillende personages verteld wordt totaal niet verwarrend. Hierdoor lees je binnen no time het boek uit.

De drie hoofdpersonen Freya, Daniel en Harun komen na een ongeluk met elkaar in contact en in het boek kom je langzaam meer te weten over deze drie bijzondere mensen. Je gaat van elk van de drie houden. Doordat de personages zo goed beschreven zijn kun je jezelf goed inleven in de drie. De personages zijn duidelijk beschreven en Forman laat niets aan de verbeelding over waardoor je precies weet wat de personages aan het doen zijn en hoe zij zich voelen.  Knap ook dat twee van de hoofdpersonen mannelijk zijn, erg goed neergezet!

Ik vond waar ik ga een ontzettend mooi en soms ontroerend boek mede door de thema’s die aan bod komen en de persoonlijke verhalen die de drie hoofdpersonen vertellen gedurende het verhaal. Ik ga dan ook snel andere boeken van Gayle Forman lezen!

7.0
Waar ik ga -Gayle Forman
Uitgeverij: Moon