Recensie: Stormwind – Jackie van Laren

Vincent is een surfer, een losbol, een vrijbuiter. Dus als zijn beste vriend Axel zijn hulp niet meer nodig heeft in Grote Vis, de strandtent die ze samen runden, omdat Axels nieuwe geliefde Wende zijn plek inneemt, kan hij dat alleen maar toejuichen: vrijheid, blijheid. Toch? Hij verruilt het Waddeneiland voor surfparadijs San Diego en geniet van zijn leventje in de zon, vrij van enige verplichting, maar na drie maanden slaat de verveling toe. Hij mist Axel, hij mist kitesurfen en hij mist… iets wat hij zelf nog niet kan benoemen.
Als Vincent terugkeert naar het eiland, blijkt de vriendenkring daar uitgebreid te zijn met de achttienjarige Milena, een nichtje van Wende dat na een traumatische gebeurtenis een veilige haven nodig had. Terwijl hij met hernieuwde energie en motivatie helpt bij allerlei nieuwe plannen met Grote Vis, gaat hij zich steeds meer betrokken voelen bij het welzijn van Milena. Maar die durft niet zomaar iemand te vertrouwen…(bol.com)

Stormwind is na Duingras het tweede deel in de eilandenliefde serie van Jackie van Laren. Ook dit boek is weer een echte feelgood roman die je met plezier leest. De cover van het boek is stormachtig, maar dit komt totaal niet overeen met het boek. Je moet de cover in mijn ogen eerder zien als een dansje door de regen.

Het boek gaat verder waar Duingras is geëindigd. Alleen kom je in dit deel meer te weten over de losbol Vinnie (Vincent) en verdiept het boek zich meer in de relatie tussen Wende en Axel. Ondanks dat de boeken los van elkaar te lezen zijn, is de aanvulling des te groter wanneer je de boeken in volgorde leest. Hierdoor wordt de verhaallijn van Axel en Wende ook duidelijker.
De personages zijn door van Laren goed neergezet, je gaat houden van de zorgzame Vincent en de brompot Axel.

Ik ben dan ook ontzettend benieuwd naar de vervolg delen Springvloed en Tegenstorm die in juli zullen verschijnen.

7.5