Recensie: Rio Grande – Nathalie Pagie

Als blijkt dat haar voormalige collega Diego Martinez vermist wordt, twijfelt journaliste Tara Linders geen seconde. Ze moet naar Mexico, waar hij voor het laatst is gezien. Diego verbrak zijn relatie en verliet huis en haard om in Mexico, het thuisland van zijn vader, uit te zoeken wat hij nu echt wil: vrijheid en avontuur of een gesetteld gezinsleven. De eigenzinnige Tara mist haar partner in crime en grijpt zijn vermissing met beide handen aan om hem achterna te reizen.
Haar baas heeft aanvankelijk zijn bedenkingen – nergens sneuvelen er momenteel zo veel journalisten als in Mexico – maar stemt toch toe als hij kansen ziet voor een wereldwijde primeur. Op één voorwaarde: ze gaat niet alleen, de mysterieuze undercoveragent Jay zal haar vergezellen. Samen doorkruisen ze de binnenlanden van Mexico, waar het gevaar voortdurend op de loer ligt. Als een anonieme tip hen naar de beruchte motorbende Escorpiones leidt en Diego in levensgevaar blijkt te verkeren, wordt het pas echt bloedlink (bol.com)

Yes daar is weer een nieuwe thriller van Nathalie Pagie. Eerder las ik al De toneelclub, Casa Familia en De campus. Ondanks dat ik het eerste boek Paradijsvogels met in de hoofdrollen Tara en Diego niet gelezen heb, merk je hier niks van. De boeken zouden ook los van elkaar gelezen kunnen worden. De cover is zomers en neemt je als lezer mee naar de Rio Grande in Mexico. De cover doet misschien zomers aan het verhaal is om koude rillingen van te krijgen.

Het verhaal leest vlot en door de korte hoofdstukken is het binnen no time uit, helaas. Ook door de goede en levendige omschrijving van de omgeving zorgt het  ervoor dat je je waant in Mexicaanse sferen.
In dit deel leer je als lezer meer over Diego en zijn verleden. Zo kom je erachter waarom hij naar Mexico is vertrokken. Ook over Tara kom je in dit verhaal meer te weten, met name wat zij denkt over zichzelf. Daarnaast is er nog Jay, hij weet je als geen ander te verbazen en op het eind viel mijn mond dan ook werkelijke open van verbazing. Wat een gast! En dan is er nog lieve Chico, Nathalie weet het verhaal van Chico goed neer te zetten, zodat je als lezer weet wat er door het kleine mannetje heengaat en je jezelf kan inleven in zijn situatie.  Wanneer op het eind alle verhaallijnen bij elkaar komen blaast dit je letterlijk van je sokken en had ik totaal niet verwacht!

Ik vind Rio Grande samen met Casa Familia bij far de beste thrillers die ik van Nathalie Pagie gelezen heb en hoop dan ook stiekem dat ze in het najaar weer komt met een thriller met een winters thema. Ik kan in elk geval niet wachten op haar volgende boek en ik hoop jullie net zo enthousiast te kunnen maken voor Rio Grande als dat ik was na het lezen van dit boek.

9.0
Rio Grande – Nathalie Pagie

E-book 7,99                    Paperback 10,-