Recensie: Liberty – Andrea Portes

Paige Nolan is hyperintelligent, spreekt vijf talen vloeiend, heeft de zwarte band in diverse vechtsporten én kent geen angst. Die unieke combinatie is de reden dat ze wordt gerekruteerd als spion voor een geheime Amerikaanse overheidsorganisatie.
De bedoeling is dat ze naar Moskou vliegt en op zoek gaat naar Sean Raynes, een jongen die een aantal behoorlijk pijnlijke overheidsgeheimen openbaar heeft gemaakt. En dus wil iedereen dolgraag weten wat hij nog meer in zijn schild voert. Wanneer ze de missie tot een goed einde weet te brengen, zal de zaak van haar verdwenen ouders heropend worden. (bol.com)

De cover van dit boek doet je denken aan de matroeska poppetjes uit Rusland, wat helemaal bij het verhaal past want het boek speelt zich voor een groot gedeelte af in Moskou.  In het begin was het even wennen, de schrijfstijl is namelijk verrassend. Paige spreekt jouw als lezer direct aan en neemt je aan de hand mee in haar wereld. Naarmate het boek vordert raak je al snel gewend aan de schrijfstijl en voegt het iets extra’s toe aan het verhaal.

Het verhaal heeft korte hoofdstukken waardoor het lekker weg leest. Ook weet de schrijfster je te boeien met verrassende wendingen, waardoor je door blijft lezen. Want zeg nou zelf hoe een verrassende persoonlijkheid is Paige. Een doodgewoon meisje alleen spreekt ze vijf talen, is ze goed in vechtsporten en kent ze totaal geen angst. Op het eind komen de personages die je door het verhaal heen hebt leren kennen voor verschillende dilemma’s. Hierdoor vallen puzzelstukjes op zijn plek.

Liberty is een vrolijke, romantische  spionageroman vol met actie. Houd jij hiervan dan moet je zeker Liberty gaan lezen!

7.5
Liberty – Andrea Portes