Recensie: Duingras – Jackie van Laren

Wende Freriks staat op een keerpunt in haar leven: ze is gestopt met haar opleiding en is totaal onverwacht gedumpt door haar vriend. In een opwelling boekt ze twee weken vakantie op een waddeneiland, om het einde van haar relatie te verwerken en te bedenken wat ze nou eigenlijk wil met haar leven. In Grote Vis, de enige strandtent op het eiland, raakt ze aan de praat met de eigenaar Axel en zijn beste vriend Vincent. De twee zijn tegenpolen: zo vrolijk en flirterig als surfer Vincent is, zo serieus en ontoegankelijk is Axel. Nu ze er toch is helpt Wende de twee her en der met een klusje, en al snel komt ze er dagelijks, raken ze echt bevriend en lijkt haar oude leven heel ver weg. Behalve oprechte vriendschap voelt Wende ook iets anders voor de stugge Axel, al wil ze daar nog niet te veel over nadenken nu haar nieuw verworven vrijheid net een beetje begint te wennen. Tot haar ex ineens voor haar neus staat en alles op zijn kop zet…(bol.com)

Met veel plezier las ik eerdere boeken van Jackie van Laren zoals Opstaan en Vallen. Haar nieuwe serie kon ik dan ook niet aan mij voorbij laten gaan. De cover is zoals we gewend zijn van van Laren vrolijk, zomers en trekt hierdoor aan tot lezen.

Het boek heeft een fijne schrijfstijl en een groot pluspunt vind ik dat het boek zich op de Waddeneilanden afspeelt. Hierdoor kunnen vele lezers zich goed inleven in de omgeving, want bijna iedereen is toch wel eens op een van de eilanden geweest. Daarnaast vind ik het origineel om het in een omgeving als de Waddeneilanden te laten afspelen. De hoofdpersonen in het boek zijn oprecht en goed neergezet, waardoor hun persoonlijkheid goed doorkomt in het verhaal en je van ze gaat houden. Het enige minpuntje aan het boek vond ik dat de hoofdstukken soms wat lang zijn, waardoor een hoofdstuk voor het slapen gaan er niet inzat. Maar dit doet zeker te weten geen afbreuk op het verhaal. Duingras blijft een heerlijke romantische, tikkeltje humoristisch verhaal over de liefde.
Ik ben dan ook erg benieuwd naar de drie andere delen van de serie. Stormwind heb ik al in mijn bezit en gaat dan ook snel gelezen worden!

8.0
Duingras – Jackie van Laren