Recensie: Ik kom je halen – Marijke Vos

Een doldwaze roadtrip dwars door Amerika! Lotte en Sophie zijn al beste vriendinnen zolang ze zich kunnen herinneren. Als Sophie voor haar werk naar New York moet, vindt Lotte dit dan ook gewoon leuk voor haar. Echt. Vooruit, ze is ook een tikkeltje jaloers. Als de berichtjes van Sophie langzaam van toon veranderen en uiteindelijk uitblijven weet Lotte dan ook zeker dat er iets mis is. Ze hoeft geen seconde na te denken, pakt haar spullen en vliegt de wereld over om haar beste vriendin te gaan zoeken (bol.com)

De cover van dit  boek laat al zien dat dit boek niets anders kan zijn dan  een heerlijke feelgood roman. Ondanks dat je een cover nooit op zijn uiterlijk moet beoordelen, was dit helemaal correct. Je wordt door de vriendinnen Lotte en Sophie meegenomen naar New York en Las Vegas. Lotte maakt van alles mee om haar beste vriendin te gaan zoeken, wanneer zij niets meer van haar hoort via WhatsApp. Zo worden haar spullen gestolen en komt ze in aanraking met Elvis en indianen en een hele knappe man.

Het boek leest fijn door de korte hoofdstukken. De schrijfstijl is vlot en bondig waardoor het lekker leest. Daarnaast is de vele humor ook een groot pluspunt. Een minpuntje aan het boek vond ik sommige dingen wat onrealistisch vond. Wie gaat er nu wanneer ze één dag niets van haar vriendin hoort op WhatsApp naar de andere kant van de wereld om haar te gaan zoeken.

Ik kom je halen is een heerlijk boek voor een korte vakantie of om even weg te dromen naar het verre Amerika. Een leuk boek voor tieners en jongeren waarbij humor de boventoon voert!

7.0
Ik kom je halen – Marijke Vos