Recensie: Onderuitgehaald – Loes den Hollander

Het gezin Fortuin, vader Fokke en dochters Wieke en Sigrid, heeft al zware stormen moeten doorstaan als Freddy, de tweede vrouw van Fokke en de stiefmoeder van zijn dochters, verdrinkt in het zwembad bij hun vakantiehuis. Ze maken de afspraak te zwijgen over de ware toedracht van het ongeluk. Maar zeven jaar na die verschrikkelijke nacht wordt duidelijk dat iemand die twijfelt aan hun verhaal de waarheid wil achterhalen. Ongeacht welke prijs daar voor betaald moet worden (bol.com)

Na lang wachten was daar dan eindelijk de nieuwste thriller van Loes den Hollander. En hij is weer geweldig, zeker het wachten waard geweest. Het verhaal leest snel mede door de korte hoofdstukken en de vlotte schrijfstijl. De personages heeft den Hollander goed uitgewerkt, je weet wat de hoofdpersoon voelt en denkt, waardoor inleven geen enkele moeite kost.
Doordat je als lezer door de ogen van verschillende personen het verhaal leest, kom je langzaam aan tot steeds meer puzzelstukjes om de puzzel compleet te maken. Echter had ik het eind totaal niet verwacht of zien aankomen. Eg goed gedaan!

De afwisseling van het geschreven verhaal en de hoofdstukken van het manuscript dat Sigrid ontvangt zijn goed in balans. Hierdoor blij je opletten tijdens het lezen. Wel een klein minpuntje vond ik dat er nog wat kleine spelfouten in het verhaal stonden. Zo klopt de achterflap van het boek niet, hier staat op dat Wieke, de zus van Sigrid, degene is die het manuscript ontvangt terwijl dit Sigrid is. Dit zorgde in het begin voor wat verwarring tijdens het lezen. Maar desalniettemin blijft de thriller goed geschreven en geven de flashbacks je een goede kijk terug in de tijd, wat een echte toevoeging is voor het boek.

8.5
Onderuitgehaald – Loes den Hollander
Uitgeverij: The Crime Compagnie