Recensie: Lang leve de liefde – Jill Mansell

Lang leve de liefde

Op de ochtend van haar vijfentwintigste verjaardag maakt Lily Harper de allerlaatste brief open van haar geliefde moeder, die stierf toen Lily acht was. Tot haar verrassing staat er meer in over haar moeders eerste en enige echte liefde.
Die dag ontmoet Lily ook de acteur Eddie Tessler. Lily is stiekem wel gevleid dat Eddie haar zo geweldig vindt, en ze voelt de vlinders fladderen. Maar waarom vindt ze het dan zo belangrijk wat Dan, haar grappige, stoere, knappere jeugdvriend, die altijd voor haar klaarstaat, ervan vindt?(bol.com)

De moeder van Lilly is overleden toen ze nog jong was, voor elke komende verjaardag heeft haar moeder een brief geschreven, zo ook op haar 25e verjaardag. Op haar 25e verjaardag maakt Lilly de aller laatste brief van haar moeder op. In de brief schrijft ze uitvoerig over haar grote liefde. Lilly is benieuwd naar deze man in haar moeders leven en hoop door haar zoektocht naar hem meer over haar moeder te weten te komen. Ook ontmoet Lilly de beroemde acteur Eddie Tessler, waarop ze stiekem een oogje heeft, maar of hij dat ook op haar heeft? En haar beste vriend Dan, die haar door dik en dun steunt, wat vind hij van haar geheime liefde?

Wat werd ik blij van deze cover, het heeft een heerlijke zomerse uitstraling met de bloemetjes en de roze/oranje kleur. Het boek heeft een prettige schrijfstijl waardoor ik door de pagina’s heen vloog. Wel moest ik in het begin wennen  aan de hoeveelheid personages in het verhaal. Dit zorgde soms voor wat verwarring, want wie hoort bij wie en is wat van elkaar. Het zou dan ook fijn zijn als er achter in het boek een kleine samenvatting van de belangrijkste hoofdpersonen zou staan, zo kan je even terugkijken als je de draad kwijt bent. Er komen in het boek verschillende thema’s aan bod, zoals liefde, vriendschap en zoektocht naar identiteit. Het boek is lekker luchtig en heeft veel romantiek in zich, waardoor ik even weg zwijmelde naar het kleine stadje met Lilly en Eddie die de hoofdrollen vertolkten. Weer een heerlijk fijn boek van Jill Mansell!

7.5
Lang leve de liefde – Jill Mansell
Uitgeverij: Luitingh-Sijthoff