Recensie: Ibiza – Kiki van Dijk

Ibiza

Maggies leven is perfect. Succesvol ondernemer, moeder, echtgenoot, veertiger en nog altijd aantrekkelijk. Haar bruisende ontbijtketen is een doorslaand succes. Vestigingen in acht steden en ook nog eens genomineerd voor ondernemer van het jaar! Om bij te komen van alle hectiek geeft haar man Sam haar een vakantie naar Ibiza cadeau. Zonder kinderen, zonder man en vooral: zonder stress. Twee weken voor zichzelf, op yogaretreat bij haar jeugdvriendin Floor. Terug naar het spirituele eiland, waar ze als student de eerste houseparty’s meemaakte. Maar wat begint als een relaxte zonvakantie, eindigt plotseling in een ware nachtmerrie. Na een onverwachtse ontmoeting met haar ex en een mysterieuze verdwijning, toont het idyllische eiland zijn donkere kant. Of zijn het de geheimen van Maggie zelf die haar in gevaar brengen? (bol.com)

Maggie heeft alles wat ze wil, een leuk gezin en een succesvolle onderneming met maar liefst acht zaken door heel Nederland.  Hiermee wordt ze zelfs ondernemer van het jaar! Om even te ontspannen na de drukke periode op haar werk krijgt ze van haar man Sam en haar twee kinderen een vakantie naar het zonnige Ibiza cadeau. Hier kan Maggie genieten van de zon zonder stress en weer bijpraten met haar jeugdvriendin Floor. In haar studententijd woonde Maggie op het eiland en feesten ze er flink op los. Wat een heerlijke relaxte vakantie moet worden, lijkt een regelrechte nachtmerrie te worden. Na een ontmoeting met haar ex-vriend en mysterieuze verdwijningen op het eiland, lijkt het of al Maggies verstopte geheimen haar inhalen.

Een boek met een heerlijke zomerse maar door de donker onheilspellende lucht op de achtergrond cover. Dit wekte bij mij als lezer de interesse om het boek snel op te pakken. De hoofdstukken van het boek zijn kort en vlot geschreven, waardoor je makkelijk door het boek heen vliegt. Toch vond ik het boek niet de spanning hebben die ik had verwacht van een eilandthriller. Tijdens het lezen verslapte een aantal keer de aandacht, pas op het eind vond ik het boek echt spannend worden. Ook de hoofdpersonen waren oppervlakkig uitgewerkt waardoor ik mij moeilijk in de gedachtegang van de personen kon verplaatsen.
Ondanks de paar kleine minpuntje is Ibiza een ideaal boek om de zomer op het strand mee door te komen!

6.5
Ibiza – Kiki van Dijk