Recensie: De violiste – Patricia Snel

De violiste

Het leven van violiste Amber Kaufmann wordt wreed verstoord door de vondst van het lichaam van Lena Miller. Het heeft er alle schijn van dat Kurt, Ambers man en manager, meer weet van het lot van Lena, de op 17-jarige leeftijd verdwenen dochter van een bekende Britse politicus. De golf van negatieve publiciteit die volgt heeft desastreuze gevolgen voor Ambers carrière en relatie: om het tij te keren, moet ze de waarheid achter Lena’s verdwijning achterhalen. Een waarheid met verstrekkende gevolgen…(bol.com)

Amber Kaufmann is een wereldberoemde violiste. Met haar man en manager Kurt vliegt ze de hele wereld over om haar kunsten te vertonden. Maar haar leven wordt wreed verstoord door de vonst van het lichaam van het jonge meisje Lena Miller. Lena, dochter van een Britse politicus,  verdween op 17-jarige leeftijd na haar muziekgala. De politie vermoed dat Kurt meer weet over de verdwijning van Lena. De negatieve uitingen in het nieuws zorgen ervoor dat de carrière van Amber en haar relatie in het slob raken. Om ervoor te zorgen dat alles weer in een positief daglicht komt te staan en de schuldige om de verdwijning van Lena gevonden wordt, doet Amber er alles aan om de waarheid boven tafel te krijgen. En de waarheid is misschien wel niet zo mooi als ze dacht…

De cover en achterflap beloven een spannende thriller vol liefde en muziek, dit maakte mij ontzettend benieuwd! Ook de cover trekt de aandacht door de vrouw met parelketting, want wie is ze? Nog niet eerder las ik een boek van Patricia Snel, ondanks dat De Expat al weer enige tijd in de boekenkast staat. De schrijfster heeft een fijne schrijfstijl, waardoor je vlot door het boek heen leest.
Het thema klassieke muziek is op een mooie en niet te overheersende manier verwerkt in het boek, waardoor de spanning constant voelbaar blijft. Patricia laat je meeleven met de gedachten en angsten van Lena en Amber. Het eind van het boek is totaal onverwacht en had ik niet zien aankomen. Het enige minpuntje is dat het boek abrupt stopt en je niet weet hoe het verder met de hoofdpersonen gaat. Patricia Snel heeft mijn aandacht zeker getrokken en De Expat zal dan ook snel uit de boekenkast gehaald worden!

8.0
De violiste – Patricia Snel
Uitgeverij: The house of books