Recensie: Speel met vuur – Tess Gerritsen

Speel met vuur

Julia Ansdell raakt in de greep van de Incendiowals, een merkwaardig muziekstuk dat ze bij toeval ontdekt in een antiekwinkeltje in Rome. AlsJulia de wals thuis in Boston voor de eerste keer speelt, heeft de muziek een onverklaarbaar angstaanjagend effect op haar dochtertje; ze lijkt wel behekst.Vastbesloten de oorsprong en het geheim van het muziekstuk te ontrafelen reist Julia naar Venetië. Daar raakt ze verstrikt in de webben van een oppermachtige familie die ver zal gaan om Julia in haar zoektocht tegen te werken. Heel ver. (bol.com)

Violiste Julia ontdekt in Rome een antiekwinkel waar ze een boek met bladmuziek koopt, eenmaal thuis valt er een compositie van een wals uit. Wanneer ze begint met spelen raakt ze volledig in de ban van het muziekstuk. Echter blijkt er tijdens het spelen van dit muziekstuk vreemde dingen te gebeuren. Zo raakt haar dochtertje in de war en vertoond ze vreemd gedrag. Julia wil kosten van het kost de geheimen achter dit muziekstuk ontdekken. Hiervoor reist ze samen met haar vriendin Gerda af naar Venetië. Daar aangekomen blijkt dat de wals mee macht te hebben dan gedacht werd. En om het geheim naar boven te halen moet Julia ver gaan..

Dit pakketje kwam mooi verpakt binnen. Namelijk in het muziekstuk, de Wals Incendio, waar het boek op gebaseerd is. Zulke kleine details maken het boek aantrekkelijker en mijzelf nieuwsgieriger om erin te beginnen. Na het lezen van meisje vermist van Tess Gerritsen was ik fan. Het boek leest vlot en is spannend. Door de afwisseling van de verhaallijnen van Julia en Lorenzo blijft het een zoektocht naar het geheim van de Wals. Het boek Speel met vuur is gebaseerd op het eerder geschreven boekenweekgeschenk ‘Incendio’, echter heb ik dit boek niet gelezen, wat overigens totaal niet in de weg zit tijdens het lezen van dit boek. Niet alleen is het boek spannend ook is het erg leerzaam over de tijd van de Jodenvervolging. Een aanrader!

7.0
Speel met vuur – Tess Gerritsen

Bedankt uitgeverij The House of Books voor het sturen ven een recensie-exemplaar!