Recensie: Gestrand – Mariette Middelbeek

Gestrand

Een van de dingen waar Laura na haar scheiding het meest tegenop ziet, is om als single moeder op vakantie te gaan. Maar haar zoontjes Rick en Tim zien zo’n Turks allinclusiveresort wel zitten en Laura besluit te boeken.
Na een onverwachte tussenlanding met verplichte overnachting in Istanbul, komen ze aan in Antalya. Rick en Tim hebben het enorm naar hun zin en ook Laura begint langzamerhand te ontspannen. Dat verandert als een van de andere gasten avances maakt, Laura moet niets hebben van getrouwde mannen die hun vrouw bedriegen. Of doet ze zichzelf daarmee tekort? (bol.com)

De zomervakantie staat voor de deur, de pas gescheiden Laura ziet er als een berg tegenop. Want wat moet iedereen wel niet denken van haar als single moeder op vakantie met twee kleine kinderen. Op aanraden van haar zus boekt ze een all-inclusieve resort in Turkije. De reis op zich is al een hele belevenis. Na een onverwachte tussenlanding met verplichte overnachting in Istanbul komen ze aan in Antalya. De jongens, Rick en Tim, hebben het waanzinnig naar hun zin en moeder Laura ontspant zienderogen. Maar dat veranderd al snel als een van de gasten met haar probeert te flirten. Laura moet namelijk niks hebben van getrouwde mannen die hun vrouw bedriegen. Maar is haar inschatting wel juist? Of loopt ze nu iets moois mis?

Een dun boekje, was mijn eerste idee toen ik het boek ophaalde bij de bibliotheek. Binnen één dag was het dan ook uit, want met zijn  135 bladzijdes is dat voor een boekenwurm geen uitdaging. Door de cover verwachte ik een luchtig, zomers verhaal, wat ook helemaal klopt! De zon is in een groot deel van het verhaal vrolijk aanwezig. Het onderwerp van het boek is op een luchtige en voor vele alleenstaande ouders waarschijnlijk erg herkenbaar. De jongens Rick en Tim zorgde ervoor dat ik vaak met een glimlach zat te lezen. Hun belevingen en acties in het verhaal maken het boek leuk. Jammer aan het boek vind ik dat er weinig spanning en sensatie aan te pas komt. Er is weinig diepgang in de personages gestoken waardoor het boek traag op gang komt en pas aan het eind echt leuk wordt. Eerder las ik van Mariette Middelbeek al Status o.k en Verhalen uit het kinderziekenhuis, die ik met veel plezier las. Gestrand vind ik tot nu toe haar minste boek.

6.0
Gestrand – Mariette Middelbeek

Ebook €9,99                                                                Paperback €12.50