Recensie: Meisje vermist – Tess Gerristen

Vuilnismannen vinden in een steegje de lichamen van twee jonge vrouwen en forensisch arts Kat Novak moet ze onderzoeken. Op het eerste gezicht hebben de twee gevallen van over- dosis niets met elkaar te maken. Maar Kat vermoedt dat er onheil-spellende dingen gebeuren in de stad Albion, die de laatste tijd steeds meer verloedert. In deze razend spannende thriller waagt Kat haar leven om de waarheid boven tafel te krijgen. (bol.com)

Wanneer vuilnismannen in een steegje de lichamen van twee jongen vrouwen vinden wordt forensisch arts Kat Novak ingeroepen om dit tot de bodem te onderzoeken. De twee vrouwen zijn beide gestorven aan een overdosis maar lijken op het eerste gezicht niks met elkaar gemeen te hebben. Maar Kat vertrouwt het zaakje niet, want in de stad Albion gebeuren steeds meer gekke dingen en de stad begint zichtbaar te verloederen. In een van de handen van de overleden vrouwen vind Kat een luciferdoosjes met het nummer van Adam Quantrell, hoofd van een groot farmaceutisch bedrijf dat een nieuw soort pijnstiller op de markt wil brengen. Als Adam persoonlijke interesse toont in de overleden vrouwen, wil hij niks liever dan met Kat samen te werken. Maar is hij wel te vertrouwen?

Tess Gerritsen staat bekend om haar thrillers, zo schreef ze onder andere vele boeken in de Rizzoli & Isles serie. Ondanks dat ik verslaafd ben aan deze serie heb ik nog nooit eerder een boek van Tess Gerritsen gelezen. Met meisje vermist heeft ze zeker mijn enthousiasme aangewakkerd en zal ik binnenkort nog meer boeken van haar gaan lezen!

Het boek heeft niet alleen spanning maar ook een vleugje romantiek, maar het boek blijft toch vooral spannend. Het boek bevat niet teveel personages waardoor je gemakkelijk met alle personen een band krijgt. Ook worden er ondanks dat het boek veel in het ziekenhuis afspeelt niet teveel medische termen gebruikt, waardoor het voor medische leken ook goed te volgen is. Gerritsen wist mij van begin tot het einde toe boeien, vooral de plotselinge omslag op het eind met daarin een verrassing die ik het gehele boek niet zag aankomen was zeker niet verwacht! En de cover van het boek maakt het lezen ook al een stuk aangenamer, wat is hij mooi!

7.5

Meisje vermist – Tess Gerristen
Uitgeverij: The House Of Books / OverAmstel