Recensie: Juffrouw Holle – Fleur Brockhus & Karima O’Flynn

naamloos

Er waren eens twee jonge vrouwen… Olivia, partyprinses en ambitieuze journaliste, zit weg te kwijnen op de redactie van de Borduurbode. De perfectionistische Rikka ziet het leven als een lijst met taken die ze moet afvinken. Olivia en Rikka moeten zien overeind te blijven tussen onvolwassen vriendjes, gebrekkige carrièrekansen, en de constante druk om te voldoen aan een ideaalbeeld. Tegen wil en dank belanden ze op de boerderij van de mystieke Juffrouw Holle. Haar regime van rust, reinheid en regelmaat is precies wat de jonge vrouwen nodig hebben. Op de boerderij worden de kussens eens flink opgeschud tot de veren in het rond dansen. (bol.com)

Het verhaal gaat over twee totaal verschillende meisjes. Olivia leeft van feestjes, haar liefde voor dj PJ en wil graag een succesvol journaliste worden. Maar helaas zit ze vast op een redactie waar ze bijschriften mag verzinnen voor boorduurwerken. Dan hebben we nog de perfectionistische Rikka die geen seconde kan stilzitten en elke minuut van de dag iets om handen moet hebben. Als ze een advertentie zien voor een stage bij Juffrouw Holle gegeven beide dames zich op en komen op ieder hun eigen manier op de boerderij terecht.  Daar moeten ze dealen met de rust, reinheid en regelmaat. Maar of ze hier alle twee zo goed mee om kunnen gaan?

Een boek dat ik al op vele boekenblogs voorbij zag komen. Door de mooie sprookjesachtige cover, was ik erg benieuwd om dit boek te kunnen lezen. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het sprookje van Juffrouw Holle niet ken. Toch vond ik dit boek leuk om te lezen. Door de gekke en sprookjesachtige situatie, wie kent er een kat die spullen laat verdwijnen, las dit boek ontzettend vlot! Heerlijk om te lezen hoe de twee meiden zich aan de opdrachten van Juffrouw Holle overgeven en zichzelf in sommige situaties behoorlijk tegenkomen en zichzelf weten terug te vinden.

8.5

Juffrouw Holle – Fleur Brockhus & Karima O’Flynn € 19,99

Een gedachte over “Recensie: Juffrouw Holle – Fleur Brockhus & Karima O’Flynn